آیا به این اندیشیده اید که استفاده از رنگ ها در طراحی وب و لوگو از نظر روانشناسی رنگ ها چه حسی را به کاربران منتقل میکند!؟
یا به این فکر کرده اید که طراحان وب چطور رنگ هایی که باید برای طراحی صفحات وب استفاده کنند را انتخاب میکنند؟!
پاسخ این است که رنگ ها قدرتمندند و طراحان حرفه ای میدانند که باید به صورتی طراحی خود را انجام دهند که کاربر پسند باشد و مطالب نیز به راحتی مشاهده شود، همچنین از لحاظ روانشناسی هر رنگ یک مفهوم را ناخودآگاه میتواند به کاربر منتقل کند که در زیر به چند مورد آن به همراه مثال هایی اشاره شده است:
رنگ پس زمینه: رنگ سفید در پس زمینه برای وب سایت های رسمی، رنگ های مکمل برای سایت های شخصی و رنگ های شاد و روشن در وب سایت های کودکان مناسب می باشند.
سفید: تداعی کننده صداقت و پاکیزگی ست و بهترین رنگ برای پس زمینه وب سایت می باشد. در تجارت سفید رنگی انرژی بخش است.
زرد: سرزنده و شاداب و خوش بین، معمولا برای جلب توجه استفاده می شود. پردازش رنگ زرد به چشم فشار بیشتری می آورد پس در استفاده از آن زیاده روی نکنید.
نارنجی: نشاندهنده ی صمیمیت و خلاقیت است. این رنگ افراد را ترغیب به دست به کار شدن و دست به عمل زدن می کند. مانند ترغیب به خرید یا دنبال کردن خبرنامه وب سایت، رنگ نارنجی خریداران هیجان زده را به خود جذب میکند.
قرمز: با انرژی، افزایش دهنده ضربان قلب، ایجاد فوریت، معمولا در حراج های کلی یا در رستوران ها برای تحریک اشتها دیده
می شود.
قهوه ای: حس تاثیر گذاری داشته و متانت، توانگری مالی را یادآوری می کند. قهوه ای در طبیعت بسیار فراوان است.
آبی: احساس صداقت و امنیت ایجاد می کند، معمولا در بانک ها و تجارت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
سبز: همراه با ثروتمندان، راحت ترین رنگ برای پردازش توسط چشم، برای آرامش در فروشگاه ها استفاده می شود.
صورتی: پاک و جذاب، رمانتیک و زنانه، در بازار برای محصولات زنانه و دختران جوان استفاده می شود.
سیاه: براق و قدرتمند، در بازار برای محصولات لوکس به کار می رود
بنفش: برای تسکین دادن و آرام کردن به کار می رود، معمولا در محصولات زیبایی و جوان سازی و شرکت های مسافربری به کار
می رود.
خاکستری: نشاندهنده ی سادگی و بی طرف بودن و آینده نگر و عقلانی بودن است. این رنگ بدون احساس است و بیشتر در صنعت و تکنولوژی، بازرسی، خبره بودن و کمال میباشد.